بررسی تاثیر هوش هیجانی وایجاد و حفظ طراوت (علوم اجتماعی)

دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 18
حجم فایل 96 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

 

انسان موجودی اجتماعی است و برای زندگی اجتماعی سالم و سودمند تعلیم وتربیت لازم است.در گذشته به جهت سادگی جوامع بشری ،آموزش از شكل ساده و ابتدایی برخوردار بود ،چنانكه این امر در خانواده صورت می گرفت. با پیچیده تر شدن زندگی و احتیاج به آموزش های سطح بالا و كسب مهارت های لازم برای ساخت لوازم و وسایل و فراهم كردن امكانات زندگی ، و از طرفی سازگاری با این محیط پیچیده ،مدارس به شكل امروزی تاسیس شدند .،چنانكه ادامه حیات جمعی ،یعنی انتقال میراث فرهنگی یك جامعه و گسترش و پیشرفت آن تا حدود زیادی از طریق مدرسه صورت می گیرد .

امروزه تحقیقات نشان داده است كه هر مدرسه ای كه از نشاط و شادكامی بیشتری برخوردار باشد از كیفیت و كارآیی بالاتری نیز برخوردار است . ایجاد و حفظ طراوت و شادابی كه تشكیل یافته از رضایت +سطح لذت باعث مسرت ، نشاط ،دل خوشی و خوشبینی افراد در جامعه ، مدارس و سایر نهادهای كشور می شود ( براساس نظریه های اندیشمندان مختلف از جمله برتراند راسل كه اظهار داشته است:”رغبت همگانی ترین و متمایزترین نشانه های انسان شاد است ،یعنی رفتار توام با اشتیاق و رغبت .” و یا پرفسور مك گیل از اندیشمندان معاصر معتقد است:”شادی دوست داشتن است.”)

بوجود آمدن مدرسه ای شاد و با نشاط و با كیفیت در آموزش و پرورش به عوامل مختلف بستگی دارد . ،این عوامل عبارتند از :مدیران، معلمان ، دانش آموزان ، كه این اشخاص به نوبه خود تحت تاثیر هوش هیجانی قرار دارند .

هوش هیجانی موجب قوی تر شدن مهارت های اجتماعی افراد می شود به طوریكه آنها به راحتی می توانند رفتار دیگران را در سمتی كه می خواهند اداره كنند ،خواه با توافق او برای ایجاد رفتار جدیدی باشد،خواه برانگیختن او برای ایجاد رفتار ،عملكرد یا تولید رفتارجدید باشد .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *